Saturday, 5 March 2011

Houston we have a massive hair problem!

You know when it seems thats everything happens to you. Well that's the story of my life...

HAIR. I talked about that here before. In December 2009 I did some blonde highlights and in February 2010 I did some more. I got pretty blondie. After about 3 months sun tanning my hair got almost white so in August I decided to dye it for the first time in my life to get back to my natural color. The result was something similar to olive... I know it is very hard to get back to the natural hair color once you start changing it but I kept trying. In November I dye it again and this time it got a bit orange after some weeks. January again and less orange but still not my color. It was not what I wanted but I was ok with it because I still had the golden shades that I like so much.

What happened today was just... I said here before: I have a blonde soul, light brown is perfect for me... And looking for that I went to a different haidresser that many people recommend me. This was the fourth attempt to get my natural color back and I was really expecting that to happen.

This is my natural haircolor.

This is how my hair looks now. A bit different hun?

I do want to believe that some kind of misunderstanding happened... I really do! I went to a second hairdresser (my mother's one) that told me that my scalp was very sore and that I should wait some weeks to see if the color opens and my skin calms down. I really don't want to dye my hair anymore, it was supposed to be an one time thing so maybe highlights will be the solution.
I can assure you that in the picture I look a lot better than in real life. Besides the jokes about don't needing a wig for carnival anymore, everyone told me that it looked good but it didn't look like me. My brother and sister in law didn't even recognize me. I don't recognize myself and I don't feel me.

It's futile I know, but such a big change with no previous notice just shook my world. I hope tomorrow will be a better day and I finally can face myself in the mirror...

9 comments:

  1. Both hair colours are lovely, I would love your natural hair colour! x

    http://fashionphotographyobsession.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Eu nunca pintei o meu cabelo porque tenho medo de nao conseguir voltar a minha cor natural.
    Mas acho que em ti fica bem tanto o cabelo mais claro como o meia escuro.

    xx
    Luciana
    http://lucelove4fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Não te preocupes..tens de esperar umas semanas para não "acabares" com o teu couro cabeludo...e depois tentas voltar à tua cor natural...eu comecei por deixar de pôr coloração /pintar e fiz um corte radical ;) depois ele cresceu e com a cor que tinha!! Ah e cheio de caracóis porque eu tb desfrizava!!
    Mas há momentos em que a necessidade de mudar é maior que tudo e mudar de penteado ou cor é essencial... Não desanimes!! Aproveita que é Carnaval e "assume" um "eu" diferente ;)

    Beijinhos!!

    P.S. Gosto de te ver "loirinha" mas não te fica nada mal este novo look!

    ReplyDelete
  4. Acho que tem mais a ver contigo um castanho clarinho, mas se como dizias, queres voltar à cor natural, precisavas sim de dar aí uma revoluções...nã era preciso ter sido tanto mas não desgosto de ver. É bom uma mudança de vez em quando, agora tem paciencia que agora nao te reconheces, amanha, ainda estranhas e depois entranhas...quando fores a ver já saiu o cor!

    ReplyDelete
  5. Thank you all. I dreamed all night with hair and hairdressers and when I woke up was like "Uh oh, it's still dark". I'm going to try to face this as a change for some weeks. Let's see what kind of clothes colors are more suitable in a brunette...

    ReplyDelete
  6. Acho que te fica bem a nova cor, mas entendo o que queres dizer.

    Agora é só aguardares um pouco.

    xoxox
    Dani

    http://a-recessionista.blogspot.com
    http://ficheiros-m.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Isso é uma porcaria... também já me aconteceu! O meu cabelo é loiro, mas sempre fiz umas madeixas super naturais para dar um bocadinho de luz... Numa das vezes, a minha colorista habitual passou-se e deixou-me mt loira. Solução: fui deixando crescer e cortando.

    Para aclarar tinta só mesmo uma decapagem, que é um processo agressivo. Deixa passar algum tempo, eu acho que te fica bem o castanho e, com as lavagens, acaba sempre por aclarar mais um pouco!

    Kiss*

    ReplyDelete
  8. ahh adoro a tua cor natural era a que eu queria ter!!! Mas acho que ficaste bem com esse castanho mais escuro ;)

    ReplyDelete
  9. Como te entendo...Queria muito voltar à minha cor natural (que é bem parecida com a tua) mas fica dificil acertar porque não é um tom homogeneo (pelo tou aloirado e castanho at the same time)...ve lá que ando a pensar dar um corte radical para ter o natural de volta! Anyway, a cor nova não fica nada mal :) Com as lavagens a tinta esvanece e voltas a tentar uma mais soft,hum?
    Força aí, não desanimes, faz uns penteados para espairecer!
    Kiss*
    http://theclosetvoice.blogspot.com

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...