Tuesday, 22 March 2011

My love-hate relation with fashion weeks!

Luis Buchinho in the backstage of last year's PF. Photo from here!

It has been since I remember a love/ hate relationship. It doesn't happens in all fashion shows but mainly in fashion weeks, widely covered by the media and now for blogs too. Portugal Fashion starts tomorrow and I think I'm going everyday but Saturday, once I prefer to do a romatic escape in the weekend. I'm going on work purposes and of course by personal interest too.

I don't need to talk about the love part. You can imagine. I love to see the work of several months on those 10 minutes. The songs they've chosen, the sequence of the clothes, the colors, the models... It's like a dance and like a little girl I get hypnotised by the runaway. And of course, talking about Portugal Fashion, I'm talking about the pride I have for some many talented portuguese designers. This week is also great to meet people I don't see in a long while that I know they are going to be there for sure. It's like a tradition.

And then you have the hate part, a little bit related to this tradition I talked. More and more every year you have people in fashion weeks that are more interested to see and to be seen that in the fashion per se. I also don't like the long waitings between shows and I just don't get the attitude of some non sense people trying too hard in every way. I always found this kind of atmosphere weird so I'm going to keep, as always, my low profile for these occasions.

Don't expect to see here reports of the shows or pictures of the runaway. Maybe some outfits of myself and in the end, if I think I have seen enough, a critical summary of what better is done in my country.
For those who are going I hope you enjoy the shows, don't get desperate with bureaucracies and mainly: keep it simple! It's the best advice I can offer.

PS- If you cross into me, come and say Hi! I'd love to meet some bloggers I just know through the screen.

10 comments:

  1. gosto do negrito ali no "keep it simple" é bom que se destaque, até porque me parece que nestes dias as pessoas acabam por perder a sua individualidade para vestir tendencias (exagerar, é a palavra) e não o seu caracter!

    É como vestir três bikinis e dois pareus a servir de pulseira para ir ao Louvre e ainda levar a mesa do picnic..que o street style é cada vez mais perigoso para a passarelle é verdade, mas depois torna se triste vermos as mesmas pessoas que levaram o outfit original à Moda, no dia-a-dia agarram se ao fato de treino..

    Traz critica e traz uma fotinha ou outra de teus designers favoritos

    ReplyDelete
  2. concordo ctggg tb tenho esse estranho amor!! as esperas entre os desfiles podiam ser pelo menos menores. e vão haver sempre pessoas que só vão para serem vistas...sempre seja no portugal fashion ou na festa de carnaval da esquina. e acho muito bem q ponhas outfits para vermos :P

    ihihih diverte-te!! *s

    ReplyDelete
  3. Concordo muito!

    A maioria das pessoas que frequenta as fashion weeks nem se interessa por moda, mas sim pelo jogo do ser visto a todo o custo. É normal que exista uma maior preocupação na hora de vestir (é um evento de moda), mas cada vez mais o que se vê nos corredores não passa de um freak show. É quase uma competição para ver quem vai mais extravagante e é mais fotografado!

    ReplyDelete
  4. Não poderia estar mais de acordo!

    ReplyDelete
  5. "(...) mas cada vez mais o que se vê nos corredores não passa de um freak show. É quase uma competição para ver quem vai mais extravagante e é mais fotografado!"
    Indeed.

    Eu vou por apoio aos meninos da minha mãe, pelo suor, sangue e lágrimas que deitam em cada colecção.
    É de dar valor.
    Para além, claro, de gostar de moda.

    Até logo.

    ReplyDelete
  6. Concordo contigo.Eu não sei se vou,mas vou acabar por ir.Se não for desta irei na próxima,é inevitável.Devido ao blogue tenho ganho amigas que me convidam para ir e eu fico feliz porque é sinal que gostam de mim.Para mim isso é o mais importante,o ambiente e a convivência.Claro que eu adoro moda e gosto de ver e fazer os meus juízos.
    Quanto aos outfits caricatos que aparecem nestas alturas,devo dizer que não é a minha onda.E quanto à preocupação obsessiva com o look acho de péssimo gosto,dá logo um ar provinciano.Enfim..
    Mas há a parte boa e espero que a aproveites ao máximo!Bjs.

    ReplyDelete
  7. Vemo-nos sexta, então! :))) Espero que possamos estar todas juntas, sem burocracias!!! :)

    http://myfashioninsider.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Raquelita manda me o teu email para te mandar as fotos que te tirei! Beijinhos

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...