Wednesday, 27 April 2011

I'm not a It Girls girl....

Marchesa Spring 2011
There are some girls known as It Girls of the XXI century, mainly of the last 3 years when the blogs started having more strength in the fashion world. These girls are said It Girls because they inspire others girls around the world with their fashion choices. People also seem fascinated by their "perfect" lifestyles, the parties, the friends, the vacations, the fame.  I'm talking of course of Alexa Chung, Olivia Palermo, Laura Conrad, Chloé Sevigny, Blake Lively, Kate Moss and the one and only Charlotte Casiraghi among others.

Although I recognize the fashion sense of these girls and believe they are trend setters all over the world I'm not the kind of girl that can name only one or two woman who inspire me. Actually I'm a lot more fond of the divas from the past than these girls from nowadays. Right now everyone is a trend setter, you can be one, just by posting your looks online or inspiring people around you. It's difficult for me to say that one girl is the It Girl, that she's always perfect and she daily inspires me because that really doens't happen to me... Mainly if we are talking about girls that the only job I know they have is to show up. It sounds a bit odd for me... But maybe it is just me, that never had ONE favourite band or ONE teen hero. I just go with the flow and enjoy what it's given to me everyday.

All this to say that I'm going to show here the outfit of one girl, not because she's known as a It Girl but because I loved the look from head to toe. I'm talking about Olivia Palermo in the Couple of the Year red carpet, two weeks ago in a stunning Marchesa. A neutral dress with bright shoes is not a new formula, but who said we are not supposed to repeat what was done in the right way? I saw the dress before but it looks just perfect in Olivia, with her pretty smile, simple make up, the red "Wizard of Oz" shoes, the Club Monaco sequinned clutch and the classy hairstyle.  Well done girl!






Yap, look at them... True or false, that's why they won the prize!

12 comments:

  1. Como te compreendo! Partilho desse sentimento. Expressaste muito bem o meu ponto de vista :))

    http://hiimab.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. "I just go with the flow and enjoy what it's given to me everyday." adoro esta tua frase. Acho que é mesmo a solução hoje qualquer um pode ter um blog agora o que distingue um dos outros? A qualidade, mas quem vê a qualidade.
    Adoro o outfit dela todo da cabeça aos pés como tu.
    Mas também considero o prémio mais absurdo do mundo melhor casal do ano...que estupidez...é como o outro da mulher mais invejada, não é nada contra quem ganha ou afins é o nome do concurso enfim....

    ***

    ReplyDelete
  3. O prémio do melhor casal do ano vai para mim,isto na minha opinião,ahah.O meu dura a caminho dos 12 anos.A parte mais perfeita da minha vida.Para o Vitor a It Girl sou eu e isso é que me importa.
    Acho que todas as mulheres deveriam pensar assim.
    O vestido da Olívia é lindo,se reparares estas fotos até parecem do casamento deles.
    Mas um bom post,para não variar,gostei sobretudo do texto.I agree.

    ReplyDelete
  4. Não é mas..é mais um bom post..
    Estou sempre a enganar-me ,irra!

    ReplyDelete
  5. Adoro o vestido!


    www.visionofadreamer.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. É mesmo isso Ariana, para o meu sweetheart eu também sou a It Girl. E isso é que é importante ;)

    ReplyDelete
  7. sinceramente inspiro me mais facilmente nas lojas online e nos blogs que visito diariamente que propriamente nas raparigas que tem pa gastar num dia aquilo que posso gastar em 10 anos.
    para mim inspiração é esticar do pouco e fazer muito. aí é que está a criatividade. bem sabido é que dinheiro na é sinonimo de bom gosto ou estilo...mas se tivesse uma carteira recheada era mais facil..

    aliás, eu, na sendo it girl de namorado nenhum, sou a trend setter cá do burgo porque sou eu que ando com sapatões da gaga :p (mas nem por isso sou "it girl" e na me ralo!)
    *

    ReplyDelete
  8. O que a carrot diz é verdade MAS.......MAS a olivia é a olivia (mega bitxxx damnnn mas mega Hot sempfre LINDA cheia de estilo e bom gosrto, namorado lindo...TUDO lindo!) Premio + que merecido! *

    ReplyDelete
  9. Quem me dera ter o poder de compra dela..
    De certo que, tal como eu, muitas pessoas tambem comprariam vestidos bem lindos, como este, mas infelizmente existem certas coisas que não são assim tão acessiveis a todos, o que é uma pena!

    Adorei o post :)

    Kiss,
    sara

    ReplyDelete
  10. Sim, concordo com o ponto de vista....
    Quanto ao vestido da Olivia acho-o lindo de morrer, embora não seja igual ao da Marchesa da foto...o da Olivia tem o trabalhado mais suave no peito.

    ReplyDelete
  11. Hello Raquel,
    concordo com o teu texto.
    E adorei o vestido da Olivia, ela estava linda :)

    bjinhos*

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...