Thursday, 19 May 2011

Mixed Tape


Just like my look today. A mix of styles, fabrics, colors and a lot of old things. You can't say a mixed tape is vintage, it's too soon to that. Maybe retro and yet... I have my doubts. It's just old and there's nothing wrong in keeping and using old things, quite the opposite.
I don't know for how long I have this white jersey but I know that I was using it in a 18 year old birthday celebration of a friend older than me. The red shoes from Pull & Bear were bought about 5 or 6 years. I found the linen harem pants in a local market in Algarve last Summer for 10€. I returned there one week after and they were all gone so I really hope they have some more this year because they are great. The sunglasses belong to Mango last year Summer collection and I bought them in sales for 20 times less that I use to pay for sunnies. The silver ring was given me by my mother this week and I have no idea for how long she had it. Last but not least in this mixed look is my red Louis Vuitton bag from late March. 
In this outfit I managed to cross garments really old with some new ones. Luxury brand pieces with others from street markets. And all this mess happened thanks to my sleepiness in the morning but it really worked out for me during the day. (I like to think this is "fashion")




10 comments:

  1. Baby está friozinho por aí? Camisola de lã e eu de calções fiquei com calor! :D

    Mas sempre muito bonita e elegante ;)

    Beijinho

    ReplyDelete
  2. e esse MIX ficou kick ASS!!!! boho chic 4sure!! estás linda Raquel Maria!!!! =D *

    ReplyDelete
  3. É de algodão e muito fresquinha, tem imensas aberturas. Hoje choveu imenso e trovejou apesar de não estar particularmente frio. Era impensável sair à rua de sandálias :(

    ReplyDelete
  4. Pelos ares do Porto foi igual :) Casaquinho de malha fininha e sabrinas para acompanhar. Adoro a conjugação de coisas que por muito antigas que sejam, estão tão actuais...perfect!

    Bisou *

    ReplyDelete
  5. Gosto gosto adoro!
    Bolsa LV à parte,que é uma preciosidade,devo-te dizer que adoro a camisola e adorava ter uma assim.É linda linda.Tenho que falar no anel..é giro,a minha cara,perfeito.
    Nota 20.

    ReplyDelete
  6. Tinha sim :) eu é que não consegui tirar foto :(

    By the way.. amei a mala LV :)

    Beijinhos e bom fim de semana*

    ReplyDelete
  7. todágente gosta de estrear coisas, ter algo novo levanta o ego...mas quando temos um armário cheio de coisas que comprámos é porque gostamos delas...não vejo nada de mal em usar tudo "old"

    não é um look que eu usasse completamente porque as calças não são bem a minha praia, mas a camisola tem aí umas aberturas interessantes. gosto de aberturas :p

    ReplyDelete
  8. You got style. That's it. What about men?

    ReplyDelete
  9. Queriiiiiiiiiida!!!
    Peço desculpa pela resposta tardia, mas fiquei a modos que atordoada com essa provocação vermelha! Ordinária!!

    Pronto, Ok, é gira!! Muito gira!!!!

    E em resposta, lá nos Apontamentos, em honra da menina de de todas as outras tenho um... humm... espreita ;) hehehe

    Ahh, acho que devias seguir o conselho do Gm, gajos, linda, gajos, faz falta por este blogue.
    Bisous e bom fds ;)

    ReplyDelete
  10. And what about love... is there still space for a mix tape with some lame songs to offer in a special date?? ;)

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...