Wednesday, 11 May 2011

When in Italy...


You see about 10 Ferraris per minute in Monaco but it's only when you cross the italian border that the cars start speeding. I went to San Remo, a small village just 40 km from Monaco. It's a small distance but a huge difference... Since the very moment I entered Italy, I could feel the chaos I always think of when we talk about this country. In 30 minutes the yachts in the marina were replaced by fishing boats, the glamorous restaurants by typical pizzerias and the hight street stores by hawkers. I loved! San Remo is small but beautiful as you can see by the photos. And the color of the sea... Mmmm, it reminded me of Formentera. Tiffany blue? Never mind, this one is not for sale!

So and now what? Now I want to return to Italy of course. I want to hear the loud and fast conversations in italian, I want to ride a pink vespa, I want to eat past until I die... I want to feel more of the real Italy. Not the glamour of Milan, not the italian clothing brands, not the expensive restaurants to eat french cuisine. I want to feel Italy like I did last Sunday in San Remo.


 Mistery solved! 
Here is my bag, the Neverfull.
The one I wanted since the begininng. I just needed one second to be sure ;)




Asos dress* Asos sandals* Parfois hat* Gucci sunnies* LV Neverfull bag* H&M baracelets

21 comments:

  1. O teu vestido é qualquer coisa de extraordinário :)

    ReplyDelete
  2. Que fotos lindas :)

    Adorei a descrição eheh

    Só tenho uma curiosidade, como foram de cidade para cidade, alugaram carro?

    Acho que deves mesmo imergir na cultura Italiana.. eu adoro!
    Acho que devias ir também às grandes cidades, por exemplo Florença e Veneza.. são lindas! :)

    Beijinho,
    sara

    ReplyDelete
  3. Sara alugamos um carro no aeroporto. Fizemos cerca de 800 km em passeios e valeu muito a pena, porque as estradas são fantásticas e as vistas lindas.

    E sim, deep Italy está na minha lista de prioridades. Mas acho que também o quero fazer de carro ;)

    ReplyDelete
  4. E acho que é a melhor maneira.. :) Eu fiz parte de Itália de carro no final do verão passado e acredita.. Mal vejo a hora de repetir :)Adorei, é lindo!

    Beijinho,
    sara

    ReplyDelete
  5. I really like your blog.
    great pictures.
    check out mine.

    hope you will follow me :)

    xoxo

    ReplyDelete
  6. Olá Raquel, o meu namorado é Italiano, e a família dele tem casa em San Remo :) é liiiiiiindo! Aliás, tudo em Itália é lindo! Um dia tb quero fazer uma road trip e desfrutar de Itália de ponta a ponta, julgo q é dos países com mais beleza por metro quadrado :)

    estás linda! Beijinho, Lucyana*

    ReplyDelete
  7. lovely vacation pictures, and LOVE your louis vuitton :D the damier azur gives it such a laid back summer look

    ReplyDelete
  8. Lovely Photos! The place looks really beautiful and so do you!

    Cheers,
    misscarlaviolet.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Lovely look... and stunning bag! Kisses

    ReplyDelete
  10. ohhhh de carro....deves ter visto paisagens LINDAS! tenho uma panca das grandes por Itália =D aiaiai e esse vestido é Tãaaaaaaaaao lindo!!!! estavas uma divaaa super chic e feliiiiiz *

    ReplyDelete
  11. A última vez que vim cá e comecei a babar pelo vestido,caíu tanta baba que o Blogger nem me permitiu comentar...adoro esse vestido.É tão chic e esvoaçante!!!!
    Adorei as fotos da viagem,fantásticas mesmo!

    ReplyDelete
  12. Fizeste me lembrar a minha viagem então inspirei-me nisso e fiz um post "sobre" a Riviera Francesa eheh

    Beijinho raquel,
    sara

    ReplyDelete
  13. Lovely pics!You look so pretty;)
    I love your dress!!
    I just found your blog,it's so cute.I added to your followers:)
    Have a lovely weekend!
    Xoxo
    Mary
    fashionteaat5.blogspot.com
    Enter my new giveaway: you can win $75 Forever 21 giftcard!!

    ReplyDelete
  14. hi beautiful!! i love ur blog, so, i follow u now! (: follow back?

    xx


    http://princesuka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Love your blog!
    Following you now :)

    ReplyDelete
  16. I love your pics and your Outfit!
    Kisses !
    http://modacapitalblog.com

    ReplyDelete
  17. Adorei estes posts sobre a tua viagem! Quero muito um dia fazer essa viagem, parece ser lindo! :D

    ReplyDelete
  18. Very chique!!! :)

    xx
    Luciana
    http://lucelove4fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Ai que carinha de felicidade :)

    ***

    ReplyDelete
  20. que maravilha de ferias! e o vestido é simplesmente fantastico :)

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...