Wednesday, 8 June 2011

Herve Leger bandage dresses: the real thing



The History:

Herve Leger pioneered the body-con look in the 1980s and the label was relaunched in 2007 with BCBG designer Max Azria. Leger pioneered the creation of the "bandage" or "body-con" which means a dress that makes you conscious of the great shapes of your body.  The bandage dresses are created using materials traditionally associated with foundation garments that  mold and shape the wearer's figure with its signature bandage-like strips.
Since 2008 these dresses got famous in red carpets and events all over the world. This season, the bandage trend is back, actually I think it was always a must have for the lovers of this concept.


Used by:

It is true that models love these dresses and you can always spot a Vitoria's Secret Angel wearing one. But it is also true that all kind of woman, even the ones not that skinny  like Kim Kardashian, Kate Winslet or even Ivana Trump wore and looked great in a Herve Leger dress. It's magic they say. The dress enhances the body and makes you look slimmer. I think I believe!









The 2011 collection:
















Thinking of buying?

When I started doing this research about the Herve Leger bandage dresses I thought "no way I have the body to use one". After seeing the photos of some many women using it and the magic results of the dress I might give it a try. You can buy at Net a Porter but they are a bit expensive. Ok, very expensive! I can buy on Ebay for half the price. There's hundreds of websites selling fakes for less but don't buy them, because they won't work the same way. There's this website where the author helps you to know if you are buying the real thing or a scam. Let's bandage?

19 comments:

  1. adoro esse tipo de vestido e adorava ainda mais ter corpinho para o usar.
    ***

    ReplyDelete
  2. Ana S. podes! Esse é o main point do post. Este não é um vestido so para pessoas altas e magras, pelo contrário, é um vestido para qualquer tipo de corpo e fica surpreendentemente bem. Aliás molda o corpo como nenhum outro faz ;) Eu tinha exactamente a mesma ideia que tu.

    ReplyDelete
  3. Olá Raquel:)
    Das duas uma ou estes vestidos ficam um grande sucesso ou um grande desastre.Acho de extrema importância escolher o nº adequado,justos sim,é esse o conceito agora a fazer esbordar as "carnes" é que não,eheh!!É horrível,e para isso acontecer não é preciso ser gordinha..é o peito a explodir,as ancas a rebentar,coisa feia que se vê em muitas celebridades.Dá aquele aspecto"Eu sou boazona repararam agora?"Ihih:))
    Adorei a coleção 2011,GORGEOUS!!Para quem usar no nº certo tenho a certeza que vai deslumbrar**

    ReplyDelete
  4. São um consolo para as vistas, e do VB fica-lhe um máximo, gostei da chamada de atenção para os falsos.

    ***

    ReplyDelete
  5. fazer esbordar as "carnes" foi a expressão do dia! lindo ARiana!! clap clap!!

    pois eu tenho curiosidade em experimentar mas se comprar online no geral é arriscado, este tipo de vestidos pode ser mesmo um desastre nuclear!

    Tenho alguma aversão a vestidos "hey sou tão boa que tenho que partilhar a curvatura toda" mas que deve ser um banho de auto estima, deve...

    ReplyDelete
  6. São lindos mas para quem tem alguma gordurinha deve ficar terrível...

    ReplyDelete
  7. enjoei um bocado destes vestidos, são sem dúvida lindos e realçam uma boa figura, mas estou faaarta de os ver em toda a gente! ;)

    eu cá sou assim, gosto de coisinhas meias esquizofrénicas e diferentes! :p

    http://myfashioninsider.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. São lindos! Dava-me jeito um... =)
    bjs

    ReplyDelete
  9. A mini Kelly bag da Vitoria Beckham é linda!!!!

    E sim a expressão da Ariana foi muito boa =) Mas eu continuo convencida que o vestido pode fazer milagres em algumas gordurinhas, vejam o exemplo da Ivana Trump: http://bettamelekblog.blogspot.com/2011/05/she-wears-it-well-ivana-trump-steps-out.html

    ReplyDelete
  10. Eu adoro estes vestidos, está na minha wish list ehehe :)

    Beijinho raquel,
    sara

    ReplyDelete
  11. Sempre tive uma paixão por estes vestidos, mas no meu corpo em forma de pêra... não sei, não. Além do preço, claro.

    ReplyDelete
  12. acho os vestidos verdadeiramente fabulosos!

    ReplyDelete
  13. Adoroooooo! Acho que so há um requirement a ser levado muito a sério:
    - Meninas com curvinhas a mais e baixinhas? It's a DON'T!
    Se repararem a Irina fica magnífica no seu vestido, já a KK nem por isso.
    ADORO ADORO ADORO.
    Nice catch Raquel.

    Lots of Love,
    SC
    sexyspiritedstylish.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. ok, o exemplo da ivana trampas quase convenceu-me :p

    ReplyDelete
  15. lindos....!!adoro p isso mesmo...gordinhas ou tabuas todas ficam c curvas e lindas. nós as 2 paravamos o transito ó raqueliiii

    ReplyDelete
  16. Lembro-me perfeitamente deste look da VB (: Por acaso gosto imenso dos vestidos, mas as minhas curvex's não dão para isso haha

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...