Friday, 25 November 2011

Black-haired Rach

Time to time I like to share some old photos with you. Today I'm not feeling so good, I'm think I might be getting sick which is terrible. I have three parties to go, no sickness please! I'm not in the mood for my daily research for the blog so I'm going to post some photos I wanted to show you for a long time. Some years ago in England I decided I wanted to be a brunette for a day. Uma Thurman in Pulp Fiction kind of brunette! And my wig was so convincing that some people believed it was my natural hair. There's this funny story I always tell about this day. During my year abroad, people always tried to guess where was I from since they coulnd't understand it from my accent. I heard that I was Italian, Spanish, Russian, Polish, Romanian and even Arabic. But no-one ever said Portuguese. The night I was wearing the wig some guy came next to me in a bar and said "you are Portuguese right?" I was really surprised and asked him why he was saying that and he told me "because of your black hair!" And that's when I took off the wig...






A nice weekend to you all!

12 comments:

  1. hahaha Usei o mesmo razoamento muitas vezes e tive êxito no 98% das ocasiões xD.

    O meu bf tem o cabelo preto e na Bélgica,sem falar, o confundiram com turco.

    Os espanholes não temos perda,estamos sempre a gritar :) (eu não!!!)

    ReplyDelete
  2. ahahaha, prefiro ver te loira, por muito arábica isso te torne!

    ReplyDelete
  3. Tambem acho que estou a ficar doentinha...buuuuuuuuuuu
    Adorie a primeira foto!

    xx
    Luciana
    http://lucelove4fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. prefiro loira ;)
    das várias vezes que viajei para Londres com amigas..os taxistas e quem fosse diziam todas as nacionalidades menos Portuguesas...e era unânime dizerem que éramos Russas :)
    Mas já nos aconteceu noutros Países o mesmo ;)
    Quanto a nós Portugueses quando estamos fora detectamos Portugueses de longe...nem precisam abrir a boca...falo por mim :) temos uma fisionomia e estilo inconfundível

    ReplyDelete
  5. Na lingua confesso que o romeno e o russo têm uma sonoridade semelhante ao português. Semelhanças nem por isso. Eu acho que tenho um ar bem latino, bem português :)

    ReplyDelete
  6. Genial! Realmente ha com cada um!

    ***
    www.theprincesslittlebox.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Não só parecias morena, como na última pareces muito mais loira!
    E ri-me imenso no fim da história, good guess or lucky guess?!

    *beijinhos

    ReplyDelete
  8. Hahaha estava mesmo mais loira, fazia madeixas mais claras na altura.

    Ele dizia que passava férias em Lagos todos os anos e que todas as raparigas eram parecidas comigo, todo gabarolas para os amigos por ter acertado. Tive mesmo de lhe mostrar a loira que há em mim :)

    ReplyDelete
  9. ahah a história é muito boa! super engraçado o look com a peruca!

    ReplyDelete
  10. Amei o post!!! hahhaha :P

    Bisou*
    Iv
    http://www.ivaniadiamond.com/

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...