Thursday, 1 December 2011

Madrid me mata!

Remember my sad story about Rome this Summer? Well... Everything goes wrong to me when we talk about travelling this year. I was coming to Madrid with a friend and last minute she had to cancel for personal issues. I was a bit sad but I decided to come anyway once I love to travel on my own and I have some friends here in Madrid. My flight was early this morning and I only managed to sleep three hours. I arrived Madrid and guess what happened? My luggage was missing. It was a really small flight in a really small plane and they managed to lost my bag. Lucky hun? So I arrived Madrid on my own, my friends were working, and I had nothing but dark circles under my eyes and the clothes I dressed in a worry at 6 am!

My boyfriend always tells me not to pack valuable things but I'm stubborn. In my bag is my camera and some of my favourite jewels, not to mention all the clothes. You can't imagine how desperate I was some hours ago. I still don't have the bag with me but the airport just called me saying they found it. Ufff! Still... Can you imagine how terrible it is to have your hands empty in a city far from home?

Right now I think hopefully everything is going to turn just fine but I had some bad time today. And that's what this post is all about. My first stop in town was Tiffany where they were so nice to me and even offered me a beautiful book about Tiffany's history. After that I decided I needed to react and I went to a MAC stand. I ask the girl for a makeover and while she was doing it I told her my story. She was so nice to me, in the end she didn't charge me a cent and even told me to return tomorrow if I still don't have my bag with me. I could be wearing a Minnie Mouse jersey but at least my face would look good. So here it is, thank you America so much for you kindness, you just made my day!

After that (and many phone calls from my sweet sweet boy) I convinced myself that every little thing would be alright and I started having fun, walking around the city, shopping a lot and taking picture with my phone, my biggest ally today. So, while I wait for my bag and my friends, here are some pieces of my day, a good and productive day after all. Madrid!! I love you and your people but you almost killed me today!

Tiffany's, what else?

Me and America. How sweet is this girl?

And the wonderful make-up.
She gave me doll eyes!! Tomorrow I need to buy that MAC mascara.

My natural state of mind: silliness!

A wonderful store that I loved. There are three in Madrid: Papaya!

Any excuse was a good excuse to shoot my eyelashes!

The first purchase of the day. This beautiful handmade crystals skull from a french designer.

My reading material during lunch time at Lateral.

Can you guess which store is this?

More to come tomorrow!

16 comments:

  1. afinal nem tudo foi azar, as pessoas foram super simpáticas:)
    Também já me aconteceu mas encontraram a mala. Tive foi um bocadinho mais de sorte porque foi sempre no regresso e nunca na ida!
    Agora que encontraram a mala it's time to relax and have fun:)

    ReplyDelete
  2. Alexandra Costa Alho1 December 2011 at 21:03

    Aqui está a prova de que o nosso estado de espírito muda a perspectiva e o desenrolar do dia!

    Espero que estejas mais feliz. As pestanas ficaram o máximo e adorei, adorei o turbante. Não sou grande adepta, os de lã são os únicos que gosto mas esse é tão fofinho. Fica-te tão bem. Espero que venha na bagagem de volta.

    Bom resto de viagem!

    ReplyDelete
  3. Como é que conseguiram perder a mala??? Ainda bem que a recuperaste :)
    Gostei muito das fotos da loja!

    ReplyDelete
  4. Não faço ideia como a Tap cometeu essa proeza num hora tão calma... Já cá está a mala e agora já não tenho espaço para as comprinhas :) O turbante não veio porque era absurdamente caro mas agora que gostei procuro uma solução low cost! E as pessoas... Sem palavras, uma simpatia!

    Beijinhos meninas!

    ReplyDelete
  5. Perder a mala é o que mais temo! Quando fui aos Emirados fiz escala em Bruxelas e interpretei mal o boarding ticket, por isso dirigi-me aos tapetes das bagagens. Comecei a entrar em pânico quando toda a gente levou as suas malas e aquilo ficou vazio!!! Lá me fui informar e a minha mala estava segura a mudar de avião! Foi um alívio :) Agora vou fazer outra big trip e esse é o meu maior medo!!! LOL

    Mas pelos vistos lidaste muitíssimo bem com a situação!

    Beijinhos e bom fim de semana!

    ReplyDelete
  6. Drop dead gorgeous in the pics ;) and you say i usual dont like, you silly!

    ReplyDelete
  7. Na asos encontras uns turbantes do género e acessíveis querida. Eu ca moro em Madrid e adoro! Have fun ;)

    ***
    www.theprincesslittlebox.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Me ainda nos encontramos amanhã na rua :)

    Os da Asos que vi são 100% poliester. Gostei deste por não ser tão rigido, vou procurar melhor.

    Ego: ;)

    Beijinhos

    ReplyDelete
  9. Adorei as fotos!! :)

    Kisses,
    Saltos de Cristal
    http://saltosdecristal.blogspot.com/

    Participa neste passatempo e habilita-te aganhar umas calças da SALSA:
    http://saltosdecristal.blogspot.com/2011/11/passatempo-salsa-shape-up.html

    ReplyDelete
  10. damn girl, se me visse sem mala pifava da cabeça durante 5minutos. depois ia direita a uma loja e desgraçava-me, depois ia passear mais. Espera, foi o que fizeste! Linda menina :D

    Diverte-te e traz um turbante (mas mais barato!) e traz a máscara de pestanas pra mim tamém!

    ReplyDelete
  11. Apesar de toda a situação (e acredito não ser nada facil), parece ter corrido bem. A maquilhagem está linda, a America parece super cool e estar em Madrid é sempre o melhor pensamento que podes ter. Aproveitar :)

    *beijinhos

    ReplyDelete
  12. Que chatice a mala ter-se perdido :/

    O que vale é que conseguiste ter alguns momentos bons ❤
    A Make up ficou fantástica estavas linda ;))

    Beijinhos e boa sorte :)

    ReplyDelete
  13. Amo as tuas histórias... Eu também estou sempre a ter azares... Tenho que começar a agir como tu :)

    ReplyDelete
  14. esqueeeeeeece romaaaaaa, estás LIIIINDAAA e pareces FELIZZZZ <3 <3 great great make upppp <3

    ReplyDelete
  15. Hello ;)

    De onde é o casaco/kispo da 4º foto?

    AMOO

    beijinhos

    ReplyDelete
  16. Hello o casaco è Carolina Herrera. Consegues ver mehor nesta foto:
    http://1.bp.blogspot.com/_6bMHkl8HQN8/TLbMiqCmpzI/AAAAAAAAAyk/MyNkcWLnZSk/s640/IMG_5240.JPG

    Beijinho

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...