Wednesday, 18 January 2012

Lemon (Hart of Dixie) Fashion Retro Style


There's a new tv show called Hart of Dixie, starred by Rachel Bilson, that I'm totally addicted to. The show has the same screenwriters of Gossip Girl and it's an entertaining drama about the life of a young doctor from New York in a small Alabama town. Although I enjoy the style of Zoe (Bilson) in the show, I sigh everytime Lemon Breeland (Jaime King) shows up. She is a determined Southern woman, who can be pretty stubborn and a bit evil, that deep inside is always trying to protect her people and the lifestyle of Blubell Town. Her style is preppy and retro with a feminine, classically Southern twist.

I can easily say that I would wear all of her clothes and I'm deeply jealous of her flawless make up. It's easy though, to get inspired by Lemon's style and bring it to our closet. I'll surely try this Spring! She likes yellow and colorful clothes (like the Marc Jacobs dress in the next photo), polda dots, floral and fruits (mainly lemons) prints, hight waisted masculine pants, bows and lace, midi dresses and skirts and lots of blouses, cardigans, headbands, jewlery and red lipstick. Have a look at the photos I selected and tell me if her modern 50's look is it or not to die for.

















16 comments:

  1. Gosto tanto mas tanto desta série! Não só pela história, mas pelas roupas, o local. É tudo perfeito! =) A 2ªtemporada está a chegar!

    http://blogmesamours.blogspot.com/

    xx

    ReplyDelete
  2. Também já vi a 1ª temporada. Não fiquei viciada mas acho os cenários e as roupas fantásticos! :)

    **

    ReplyDelete
  3. Acho tão divertido o estilo retro-pastel, da Lemon... é quase uma antítese para com os looks sobrios e sexy da Dixie! Adoro! <3

    ;)*

    ReplyDelete
  4. Adoro a serie! Também estou ansiosa pela 2.ª Temporada

    ReplyDelete
  5. Não é uma série daquelas fantásticas, mas é muito levezinha e adoro o espirito da cidade. Lembra-me a fantástica Star Hollow da minha preferida de sempre Gilmore Girls. O estilo dela é fantástico, viciante mesmo, fico colada no ecrã. E apesar de adorar os shorts com as biker boots da Zoe, a Lemon é que me enche a retina.

    ReplyDelete
  6. Ainda não acabou a 1ª temporada, a séria tá só em pausa o episódio 11 volta dia 23 de Janeiro ;-) Por isso não precisam esperar muito.

    ReplyDelete
  7. num conheço a série e apesar de gostar de pastelada este estilo é giro mas num é pra mim. demasiado cute e eu sou demasiado grande pa ser cute :p

    ReplyDelete
  8. :) Eu sou pequenina, posso ser cute.

    (A actriz é bem alta, a Rachel Bilson parece uma anã ao pé dela!)

    ReplyDelete
  9. ainda não vi, mas quero muito ver. as fotografias que puseste ainda mais me incentivaram :) *

    ReplyDelete
  10. She is amazing e inspira a princezinha que há em nós.

    Beijinhos

    ReplyDelete
  11. nunca vi a série, mas os figurinos desta munina são maravilhoooosos!!!

    ReplyDelete
  12. Li em algum lado que se inspiraram na grace kelly para os looks : )

    http://thediariesofmissbad.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Uma belissima inspiração Miss Bad!

    ReplyDelete
  14. para além de adorar a série, acho-a lindissima (tem uma pronuncia um pouquinho irritante lol) mas adoro o ar doce dela e os looks!

    ReplyDelete
  15. Eu gosto da pronuncia sulista, aliás é uma das pronuncias que sei imitar melhor :)

    ReplyDelete
  16. Adoro, adoro este estilo.

    ReplyDelete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...