Tuesday, 25 September 2012

The Perfecta!

I'm pretty sure most of you have heard already of the "perfectos", the name given to leather jackets, normally black and in a biker style. James Dean was one among many that we remember when talking about the perfectos and I think this is a major must have in any girls closet: a good leather jacket. 

But today I'm not thinking about coats. Who reads me for quite some long, knows already that I am looking for a black bag for quite some time. Not too big, not to small, just a simple black leather bag. And because I keep looking and looking and I can't find the "one" I decided to name them: perfectas (insult me all you want, I like to name things even if blah blah blah). Difficult to find, but once you finally get your black bag, this will be the perfect accessory for each occasion. Of course that, money would turn this assignment a lot easier, but since we can't buy them all, or simply a Chanel classic flap or a Celine Boston, let's look at other options:


Marcie by Chloé, an old crush I have.

Gucci Doctor Bag, bigger than I imagined but just beyond perfect.

Miu Miu pouch bag. 
I've been enjoying more and more pouch bags lately and this one has a friendly price when compared to others.

Pashli by Phillip Lim. 
I like the smaller version a lot. One of my favourites.

Polly by Balenciaga.
Balenciaga is Balenciaga but this structured model is quite unsual to be seen around.

PS11 by Proenza Schouler.
One of the best bags ever made.

Rockie by Alexander Wang.
A smaller version of the Rocco one.

See by Chloé satchel.
A lote more feminine than the others. (A lot cheaper too.)

Yesterday I showed you the latest item in my wish list, now let's talk about the bags I've been flirting with for the past year. Tell me, is any of these a perfecta for you?

16 comments:

  1. A minha é a Pashly by Philip Lim, podiamos ser felizes eu e ela. Mas a Polly também anda num flirt comigo. E é como dizes isto podia ser bem mais fácil, porque r aio é tão complicado fazer opções??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exacto. Eu teria todas se pudesse e poupava imenso tempo a idealizar uma :) A Pashly está no topo das minhas preferências. Acho que é a que tem a melhor relação preço/ design/ novidade.

      Delete
  2. Miu Miu pouch bag, é tão linda ^^

    ReplyDelete
  3. Eu cá adoro as malas da Cèline e as Doctor bags

    ***
    www.theprincesslittlebox.blogspot.com
    DOUBLE L´OREAL + CRUCIANI GIVEAWAY

    ReplyDelete
  4. Nao me importava de ficar com a philipe lim ou a proenza schouler :)

    ReplyDelete
  5. da Pashly para baixo, estão aí todas as minhas "perfectas" (falta só a 2.55, que é um clássico)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mencionei em cima a Chanel e a Boston da Celine, ficaram excluídas por uma questão de orçamentos ;)

      Delete
  6. Bom já sabes qual a minha perfecta ;) e secalhar ate me vais ajudar a concretizar ;))) Destas bom dificil escolher mas adoro a PS11 by Proenza Schouler!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Espero muitoooo que sim. A PS11 completava-me, mas é das mais caras aqui. Penso sempre "junto mais um ano e compro a porcaria da Chanel"...

      Delete
  7. São todas uma elegância mas a Miu Miu pouch bag... aiii...

    ReplyDelete
  8. the gucci is my favorite :D

    Jessica
    http://www.jumpintopuddles.com

    ReplyDelete
  9. Dessas, a Philip Lim mas a que me faz suspirar pelos cantos é a Celine Boston.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Certo! Sabes que o meu namorado apesar de proclamar a sete ventos que nada tem a ver com moda tem um sentido estético enorme. E destas ele preferiu a Lim. E quando entramos na Celine em Porto Cervo ele veio com uma Boston nude na mão e disse-me: esta carteira é linda, porque nunca me mostraste esta? (e depois mostrei-lhe o preço...)

      Delete
    2. Assim já sabe o que te pode oferecer, num arrebatamento de amor. ;)

      Delete

I believe in the power of Love! Thank you for coming and sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...